1.Algemeen

1.1 De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en

transactie tussen The Brow Lounge Antwerpen en de Client waarop The Brow

Lounge Antwerp deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van

deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

1.2 Onderstaande voorwaarden zijn deelbaar. Indien één of meerdere bepalingen

in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of

vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden

bepaalde volledig van toepassing. Partijen zullen alsdan in overleg treden teneinde

nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen

overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de

oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.

1.3 Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere

bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden

‘naar de geest’ van deze bepalingen.

1.4 Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene

voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de

geest van deze algemene voorwaarden.

2.Inspanningen schoonheidssalon

2.1 De medewerkers van The Brow Lounge Antwerp zullen de behandelingen naar

beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed

vakmanschap uitvoeren.

2.2 De Client zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen

zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de medewerker

worden verteld.

2.3 De medewerkers van The Brow Lounge Antwerp zijn niet aansprakelijk voor

schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de Cliënt is uitgegaan van door de

Cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

4. De medwerkers van The Brow Lounge Antwerp zullen de Cliënt inlichten over de

financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.

3.Afspraken 

3.1 De Cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch

uiterlijk achtenveertig uur voorafgaand aan de afspraak aan The Brow Lounge

Antwerp melden.

3.2 Indien de Cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag The Brow

Lounge Antwerp het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de

Cliënt doorrekenen.

3.3 Indien de Cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in het

salon toekomt, mag de medewerker de verloren tijd inkorten op de behandeling en

toch het gehele honorarium van de behandeling aan de Cliënt doorrekenen.

3.4 Indien de Cliënt meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in het

salon aankomt, mag de medewerker de gehele afspraak annuleren en toch het

gehele honorarium van de behandeling aan de Cliënt doorrekenen.

3.5 The Brow Lounge Antwerp moet verhindering voor een afspraak zo spoedig

mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaand aan de afspraak aan de

Cliënt melden.

3.6 Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en met

3.5 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat

datgene wat de wet en jurisprudentie daarover bepaald.

 

4. Facturatie en betaling

4.1 De invordering van de factuur bij niet-betaling op de vervaldag lastens een

consument zal verlopen conform de wet van 4 mei 2023 en dat de overige

artikelen m.b.t. invordering van onbetaalde facturen blijven gelden bij niet-betaling

door een onderneming.

4.2 Bij niet-betaling van het reservatiebedrag op de vervaldag door de consument

in de zin van artikel I.1 van het Wetboek Economisch Recht, wordt door The Brow

Lounge Antwerp een kosteloze betalingsherinnering verstuurd, waarna een

bijkomende betaaltermijn van 14 dagen ingaat (die ingaat op de 3e werkdag na

verzending van de herinnering, dan wel de dag na de verzending wanneer de

herinnering elektronisch wordt verstuurd). Indien de overeenkomst met de

consument een regelmatige levering van goederen en diensten betreft, kan The

Brow Lounge Antwerp vanaf de vierde laattijdige betaling op een jaar, kosten

aanrekenen voor de eerste betalingsherinnering en dit ten belope van € 7,50 per

herinnering.

4.3 Bij niet-betaling van het reservatiebedrag door de consument na de

bijkomende betaaltermijn van 14 dagen, is van rechtswege en zonder verdere

ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 10% per jaar van de nog te

betalen som. The Brow Lounge Antwerp heeft in dat geval ook recht op een

forfaitaire schadevergoeding van:

 € 20,00 als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan € 150,00 is;

 € 30,00 vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf

tussen € 150,01 en € 500,00 als het verschuldigde saldo tussen € 150,01 en

€ 500,00 is;

 € 65,00 vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf

boven € 500,01 met een maximum van € 2.000,00 als het verschuldigde

saldo hoger dan € 500,00 is.

4.4De niet-betaling op de vervaldag van 1 enkele reservatie, maakt het

verschuldigd saldo van alle andere reservaties op dezelfde naam, zelfs niet-

vervallen reservaties, van rechtswege onmiddellijk opeisbaar. Bij niet-betaling

binnen een periode van veertien (14) dagen na uiterste betaaldatum, heeft The

Brow Lounge Antwerp onmiddellijk, van rechtswege en zonder voorafgaandelijke

ingebrekestelling, het recht om de Cliënt de toegang tot de accommodatie te

ontzeggen.

4.5 Elk protest van een reservatie dient per aangetekend schrijven te gebeuren

binnen een termijn van acht (8) dagen te rekenen vanaf de vervaldag van de

reservatie. Protesten die na het verstrijken van deze termijn geformuleerd worden,

zullen niet aanvaard worden. Elk protest moet gemotiveerd zijn. Afwezigheid van

protest geldt als aanvaarding van de reservatie.

4.6 De Cliënt en The Brow Lounge Antwerp komen overeen dat er tussen al hun

wederzijdse vorderingen dadelijk compensatie optreedt vanaf het ontstaan van de

respectievelijke  vorderingen,  met  inbegrip  van  de  nog  niet  zekere,  vervallen

 of opeisbare vorderingen en met inbegrip van alle vorderingen die afhangen van

een toekomstige voorwaarde waaronder ook alle om welke reden ook

verschuldigde schadevergoedingen (inclusief de schade, onkosten of uitgaven)

overeenkomstig de wet van 15 december 2004 betreffende de financiële

zekerheden.

 

5. Persoonsgegevens & privacy

 

5.1 De Cliënt voorziet de medewerker vóór de/bij de eerste behandeling van alle

gegevens, waarvan de medewerker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan

de Cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het

zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.

5.2 De medewerker neemt de persoonlijke gegevens van de Cliënt op en verwerkt

deze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.

5.3 The Brow Lounge Antwerp behandelt de vertrouwelijke gegevens van de Cliënt

in overeenstemming met de bepalingen van de Algemene Verordening

Gegevensbescherming 2016/679 dd. 27 april 2016.

5.4 The Brow Lounge Antwerp is verwerkingsverantwoordelijke en bepaalt het doel

en de middelen van de gegevensverwerking The Brow Lounge Antwerp zet zich

dan ook dagelijks in om de verwerking van de persoonsgegevens van de Cliënt te

beschermen en te beheren in alle transparantie.

5.5 The Brow Lounge Antwerp zal gegevens van de Cliënt niet verkopen of

verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de Cliënt.

 

6. Betaling

6.1 The Brow Lounge Antwerp vermeld alle prijzen van de behandelingen en de

producten zichtbaar in het salon.

6.2 De gemelde prijzen zijn vrijgesteld van BTW.

6.3 Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang

de voorraad strekt.

6.4 De Cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de

behandeling en eventuele producten contant, via pin of overschrijving te voldoen.

6.5 Alle op deze site getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigen en of

fouten.

 

7. Aansprakelijkheid

7.1 The Brow Lounge Antwerp is niet aansprakelijk voor schade van welke aard

ook ontstaan doordat de medewerker van The Brow Lounge Antwerp is uitgegaan

van door de Cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over

lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.

7.2. The Brow Lounge Antwerp is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of

beschadiging van persoonlijke eigendommen die de Cliënt heeft meegebracht naar

het salon.

7.3 The Brow Lounge Antwerp kan slechts aansprakelijk worden gesteld voor een

toerekenbare zware fout of zware nalatigheid in de nakoming van de overeenkomst

of in geval van opzet. De totale aansprakelijkheid waartoe The Brow Lounge

Antwerp uit hoofde van haar contractuele en/of extracontractuele aansprakelijkheid

gehouden zou kunnen zijn, is beperkt tot vergoeding van directe schade tot

maximaal het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs (exclusief btw).

In geen geval zal de totale vergoeding meer bedragen dan de door de verzekeraar

van The Brow Lounge Antwerp gedekte schade. Onder directe schade wordt

uitsluitend verstaan de redelijke kosten om de prestatie van The Brow Lounge

Antwerp aan de overeenkomst te laten beantwoorden, of ter vaststelling van de

oorzaak en de omvang van de directe schade, of gemaakt ter voorkoming of

beperking van de schade. The Brow Lounge Antwerp is op geen enkel moment

aansprakelijk voor indirecte schade.

7.4 Voor verborgen gebreken is The Brow Lounge Antwerp enkel verantwoordelijk

voor zover wordt bewezen dat The Brow Lounge Antwerp daarvan kennis had,

dewelke niet wordt vermoed, en is in elk geval beperkt tot zes (6) maanden na

uitvoering van de diensten.

 

8. Klachten

8.1 Indien de Cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de

klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen de week na ontdekking zowel mondeling

als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van The Brow Lounge

Antwerp.

8.2 The Brow Lounge Antwerp moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat

antwoord geven.

8.3 Indien een klacht over de behandelingen gegrond is, zal The Brow Lounge

Antwerp de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit

inmiddels voor de Cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de Cliënt dit

schriftelijk kenbaar heeft gemaakt.

8.4 Indien een klacht over de producten gegrond is, zal The Brow Lounge Antwerp

het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.

 

8. Garantie

8.1 The Brow Lounge geeft de Cliënt een week (7 dagen) garantie op de

behandeling en producten.

8.2 Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De Cliënt wordt hiervan op

de hoogte gebracht tijdens de behandeling.

8.3 Deze garantie vervalt indien:

 de Cliënt op de hoogte is gebracht door de medewerker over het resultaat

van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of

producten;

 de Cliënt andere producten dan door de medewerker geadviseerde

producten heeft gebruikt;

 de Cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;

 de Cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen

heeft opgevolgd;

 de Cliënt de producten niet volgens het advies van de medewerker heeft

gebruikt;

 de Cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

 

9. Geheimhouding

9.1 De medewerker is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke

informatie die de Cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.

9.2 Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de Cliënt is verteld of als dit

voortvloeit uit de aard van de informatie.

9.3 De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een

rechtelijke uitspraak de medewerker verplicht is om de vertrouwelijke informatie

aan derden te verstrekken.

 

10. Specialisatie

10.1 De Cliënt betaalt het gehele honorarium van de behandeling aan de

medewerker van The Brow Lounge Antwerp.

10.2 De medewerker van The Brow Lounge Antwerp zorgt voor een factuur met

daarop de juiste informatie voor de zorgverzekeraar.

10.3 De Cliënt is zelf verantwoordelijk voor het indienen van de declaratie bij de

zorgverzekeraar.

10.4 De Cliënt dient zelf rekening te houden met het eigen risico bedrag van hun

zorgverzekeraar.

10.5 The Brow Lounge Antwerp is op geen enkele manier verantwoordelijk voor

het verder afhandelen van de declaratie aan de zorgverzekeraar.

 

11. Beschadiging en/of diefstal

11.1 The Brow Lounge Antwerp heeft het recht van de Cliënt een

schadevergoeding te eisen indien de Cliënt meubilair, apparatuur of producten

beschadigt.

11.2 The Brow Lounge Antwerp meldt diefstal altijd bij de politie.

 

12. Behoorlijk gedrag 

12.1 De Cliënt behoort zich in het salon te gedragen volgens algemene aanvaarde

normen.

12.2 Indien de Cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft

vertonen, heeft de medewerker van The Brow Lounge Antwerp het recht de Cliënt

de toegang tot het salon te weigeren zonder verdere opgave van redenen.

12.3 Bij The Brow Lounge Antwerp wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van

het FOD Volksgezondheid.

12.4 Er wordt van de Cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke

hygiëne regels.

 

13. Toepasselijk recht en bevoegdheid

13.1 Elk geschil met betrekking tot het afsluiten, de geldigheid, de interpretatie of

de uitvoering van de overeenkomst, wordt beheerst door het Belgisch recht en zal

tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken te Antwerpen, afdeling

Antwerpen.