1.Algemeen
1.1 De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en
transactie tussen The Brow Lounge Antwerpen en de Client waarop The Brow
Lounge Antwerp deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van
deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
1.2 Onderstaande voorwaarden zijn deelbaar. Indien één of meerdere bepalingen
in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of
vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden
bepaalde volledig van toepassing. Partijen zullen alsdan in overleg treden teneinde
nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen
overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de
oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.
1.3 Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere
bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden
‘naar de geest’ van deze bepalingen.
1.4 Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene
voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de
geest van deze algemene voorwaarden.
2.Inspanningen schoonheidssalon
2.1 De medewerkers van The Brow Lounge Antwerp zullen de behandelingen naar
beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed
vakmanschap uitvoeren.
2.2 De Client zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen
zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de medewerker
worden verteld.
2.3 De medewerkers van The Brow Lounge Antwerp zijn niet aansprakelijk voor
schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de Cliënt is uitgegaan van door de
Cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. De medwerkers van The Brow Lounge Antwerp zullen de Cliënt inlichten over de
financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.
3.Afspraken
3.1 De Cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch
uiterlijk achtenveertig uur voorafgaand aan de afspraak aan The Brow Lounge
Antwerp melden.
3.2 Indien de Cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag The Brow
Lounge Antwerp het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de
Cliënt doorrekenen.
3.3 Indien de Cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in het
salon toekomt, mag de medewerker de verloren tijd inkorten op de behandeling en
toch het gehele honorarium van de behandeling aan de Cliënt doorrekenen.
3.4 Indien de Cliënt meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in het
salon aankomt, mag de medewerker de gehele afspraak annuleren en toch het
gehele honorarium van de behandeling aan de Cliënt doorrekenen.
3.5 The Brow Lounge Antwerp moet verhindering voor een afspraak zo spoedig
mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaand aan de afspraak aan de
Cliënt melden.
3.6 Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en met
3.5 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat
datgene wat de wet en jurisprudentie daarover bepaald.
4. Facturatie en betaling
4.1 De invordering van de factuur bij niet-betaling op de vervaldag lastens een
consument zal verlopen conform de wet van 4 mei 2023 en dat de overige
artikelen m.b.t. invordering van onbetaalde facturen blijven gelden bij niet-betaling
door een onderneming.
4.2 Bij niet-betaling van het reservatiebedrag op de vervaldag door de consument
in de zin van artikel I.1 van het Wetboek Economisch Recht, wordt door The Brow
Lounge Antwerp een kosteloze betalingsherinnering verstuurd, waarna een
bijkomende betaaltermijn van 14 dagen ingaat (die ingaat op de 3e werkdag na
verzending van de herinnering, dan wel de dag na de verzending wanneer de
herinnering elektronisch wordt verstuurd). Indien de overeenkomst met de
consument een regelmatige levering van goederen en diensten betreft, kan The
Brow Lounge Antwerp vanaf de vierde laattijdige betaling op een jaar, kosten
aanrekenen voor de eerste betalingsherinnering en dit ten belope van € 7,50 per
herinnering.
4.3 Bij niet-betaling van het reservatiebedrag door de consument na de
bijkomende betaaltermijn van 14 dagen, is van rechtswege en zonder verdere
ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 10% per jaar van de nog te
betalen som. The Brow Lounge Antwerp heeft in dat geval ook recht op een
forfaitaire schadevergoeding van:
€ 20,00 als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan € 150,00 is;
€ 30,00 vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf
tussen € 150,01 en € 500,00 als het verschuldigde saldo tussen € 150,01 en
€ 500,00 is;
€ 65,00 vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf
boven € 500,01 met een maximum van € 2.000,00 als het verschuldigde
saldo hoger dan € 500,00 is.
4.4De niet-betaling op de vervaldag van 1 enkele reservatie, maakt het
verschuldigd saldo van alle andere reservaties op dezelfde naam, zelfs niet-
vervallen reservaties, van rechtswege onmiddellijk opeisbaar. Bij niet-betaling
binnen een periode van veertien (14) dagen na uiterste betaaldatum, heeft The
Brow Lounge Antwerp onmiddellijk, van rechtswege en zonder voorafgaandelijke
ingebrekestelling, het recht om de Cliënt de toegang tot de accommodatie te
ontzeggen.
4.5 Elk protest van een reservatie dient per aangetekend schrijven te gebeuren
binnen een termijn van acht (8) dagen te rekenen vanaf de vervaldag van de
reservatie. Protesten die na het verstrijken van deze termijn geformuleerd worden,
zullen niet aanvaard worden. Elk protest moet gemotiveerd zijn. Afwezigheid van
protest geldt als aanvaarding van de reservatie.
4.6 De Cliënt en The Brow Lounge Antwerp komen overeen dat er tussen al hun
wederzijdse vorderingen dadelijk compensatie optreedt vanaf het ontstaan van de
respectievelijke vorderingen, met inbegrip van de nog niet zekere, vervallen
of opeisbare vorderingen en met inbegrip van alle vorderingen die afhangen van
een toekomstige voorwaarde waaronder ook alle om welke reden ook
verschuldigde schadevergoedingen (inclusief de schade, onkosten of uitgaven)
overeenkomstig de wet van 15 december 2004 betreffende de financiële
zekerheden.
5. Persoonsgegevens & privacy
5.1 De Cliënt voorziet de medewerker vóór de/bij de eerste behandeling van alle
gegevens, waarvan de medewerker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan
de Cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het
zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
5.2 De medewerker neemt de persoonlijke gegevens van de Cliënt op en verwerkt
deze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
5.3 The Brow Lounge Antwerp behandelt de vertrouwelijke gegevens van de Cliënt
in overeenstemming met de bepalingen van de Algemene Verordening
Gegevensbescherming 2016/679 dd. 27 april 2016.
5.4 The Brow Lounge Antwerp is verwerkingsverantwoordelijke en bepaalt het doel
en de middelen van de gegevensverwerking The Brow Lounge Antwerp zet zich
dan ook dagelijks in om de verwerking van de persoonsgegevens van de Cliënt te
beschermen en te beheren in alle transparantie.
5.5 The Brow Lounge Antwerp zal gegevens van de Cliënt niet verkopen of
verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de Cliënt.
6. Betaling
6.1 The Brow Lounge Antwerp vermeld alle prijzen van de behandelingen en de
producten zichtbaar in het salon.
6.2 De gemelde prijzen zijn vrijgesteld van BTW.
6.3 Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang
de voorraad strekt.
6.4 De Cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de
behandeling en eventuele producten contant, via pin of overschrijving te voldoen.
6.5 Alle op deze site getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigen en of
fouten.
7. Aansprakelijkheid
7.1 The Brow Lounge Antwerp is niet aansprakelijk voor schade van welke aard
ook ontstaan doordat de medewerker van The Brow Lounge Antwerp is uitgegaan
van door de Cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over
lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
7.2. The Brow Lounge Antwerp is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of
beschadiging van persoonlijke eigendommen die de Cliënt heeft meegebracht naar
het salon.
7.3 The Brow Lounge Antwerp kan slechts aansprakelijk worden gesteld voor een
toerekenbare zware fout of zware nalatigheid in de nakoming van de overeenkomst
of in geval van opzet. De totale aansprakelijkheid waartoe The Brow Lounge
Antwerp uit hoofde van haar contractuele en/of extracontractuele aansprakelijkheid
gehouden zou kunnen zijn, is beperkt tot vergoeding van directe schade tot
maximaal het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs (exclusief btw).
In geen geval zal de totale vergoeding meer bedragen dan de door de verzekeraar
van The Brow Lounge Antwerp gedekte schade. Onder directe schade wordt
uitsluitend verstaan de redelijke kosten om de prestatie van The Brow Lounge
Antwerp aan de overeenkomst te laten beantwoorden, of ter vaststelling van de
oorzaak en de omvang van de directe schade, of gemaakt ter voorkoming of
beperking van de schade. The Brow Lounge Antwerp is op geen enkel moment
aansprakelijk voor indirecte schade.
7.4 Voor verborgen gebreken is The Brow Lounge Antwerp enkel verantwoordelijk
voor zover wordt bewezen dat The Brow Lounge Antwerp daarvan kennis had,
dewelke niet wordt vermoed, en is in elk geval beperkt tot zes (6) maanden na
uitvoering van de diensten.
8. Klachten
8.1 Indien de Cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de
klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen de week na ontdekking zowel mondeling
als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van The Brow Lounge
Antwerp.
8.2 The Brow Lounge Antwerp moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat
antwoord geven.
8.3 Indien een klacht over de behandelingen gegrond is, zal The Brow Lounge
Antwerp de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit
inmiddels voor de Cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de Cliënt dit
schriftelijk kenbaar heeft gemaakt.
8.4 Indien een klacht over de producten gegrond is, zal The Brow Lounge Antwerp
het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
8. Garantie
8.1 The Brow Lounge geeft de Cliënt een week (7 dagen) garantie op de
behandeling en producten.
8.2 Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De Cliënt wordt hiervan op
de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
8.3 Deze garantie vervalt indien:
de Cliënt op de hoogte is gebracht door de medewerker over het resultaat
van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of
producten;
de Cliënt andere producten dan door de medewerker geadviseerde
producten heeft gebruikt;
de Cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
de Cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen
heeft opgevolgd;
de Cliënt de producten niet volgens het advies van de medewerker heeft
gebruikt;
de Cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
9. Geheimhouding
9.1 De medewerker is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke
informatie die de Cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
9.2 Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de Cliënt is verteld of als dit
voortvloeit uit de aard van de informatie.
9.3 De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een
rechtelijke uitspraak de medewerker verplicht is om de vertrouwelijke informatie
aan derden te verstrekken.
10. Specialisatie
10.1 De Cliënt betaalt het gehele honorarium van de behandeling aan de
medewerker van The Brow Lounge Antwerp.
10.2 De medewerker van The Brow Lounge Antwerp zorgt voor een factuur met
daarop de juiste informatie voor de zorgverzekeraar.
10.3 De Cliënt is zelf verantwoordelijk voor het indienen van de declaratie bij de
zorgverzekeraar.
10.4 De Cliënt dient zelf rekening te houden met het eigen risico bedrag van hun
zorgverzekeraar.
10.5 The Brow Lounge Antwerp is op geen enkele manier verantwoordelijk voor
het verder afhandelen van de declaratie aan de zorgverzekeraar.
11. Beschadiging en/of diefstal
11.1 The Brow Lounge Antwerp heeft het recht van de Cliënt een
schadevergoeding te eisen indien de Cliënt meubilair, apparatuur of producten
beschadigt.
11.2 The Brow Lounge Antwerp meldt diefstal altijd bij de politie.
12. Behoorlijk gedrag
12.1 De Cliënt behoort zich in het salon te gedragen volgens algemene aanvaarde
normen.
12.2 Indien de Cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft
vertonen, heeft de medewerker van The Brow Lounge Antwerp het recht de Cliënt
de toegang tot het salon te weigeren zonder verdere opgave van redenen.
12.3 Bij The Brow Lounge Antwerp wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van
het FOD Volksgezondheid.
12.4 Er wordt van de Cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke
hygiëne regels.
13. Toepasselijk recht en bevoegdheid
13.1 Elk geschil met betrekking tot het afsluiten, de geldigheid, de interpretatie of
de uitvoering van de overeenkomst, wordt beheerst door het Belgisch recht en zal
tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken te Antwerpen, afdeling
Antwerpen.